Il posto del corpo. Anton Giulio Bragaglia teorico di danza tra le due guerre
DOI:
https://doi.org/10.6092/issn.2036-1599/4200Abstract
Regista, scenotecnico, storico, critico e teorico del teatro, Anton Giulio Bragaglia è stato forse l’intellettuale e uomo di teatro italiano che più si è interessato alla danza nella prima metà del Novecento. Il saggio cerca di ricostruire i lineamenti del suo pensiero sulla danza attraverso una lettura analitica dei principali testi che egli ha dedicato all’argomento nel periodo fra le due guerre mondiali.
Director, set designer, historian, theatrical critic and theorist, Anton Giulio Bragaglia has been one of the few italian intellectuals interested in dance during first half of the twentieth century. The essay tries to recreate the key elements of his thought on dance through an analytical interpretation of the main volumes he wrote on this subject between the Two World Wars.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Giulia Taddeo
Copyrights and publishing rights of all the texts on this journal belong to the respective authors without restrictions.
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License (full legal code).
See also our Open Access Policy.